Černozem je nevšední fantasy bitva s vůní střelného prachu. Příběh tě zavede do války, jakou Kontinent už dlouho nezažil. Postav na jednu stranu a zúčastni se strategické bitvy jako člen z jedné z klasických fantasy ras.
Hra se odehrává ve fiktivním fantasy světě, který se podobá tomu našemu a to na sklonku 19.století. Styl boje je založený na posloupnosti velení a strategii, což nic neubírá na intenzitě a dravosti boje. Dal by se přirovnat první světové válce.
Nejde jen o boj samotný, celou válku doprovází neméně důležitý příběh a dějové zvraty. Ty jsi součástí toho všeho a můžeš se tak ocitnout před těžkými rozhodnutími. Všude kolem tebe je magie, střelba, vojenská technika a neprobádaná Černozem.
Rychlý rozcestník informací.
PODROBNÝ POPIS A NASTAVENÍ HRY
ČERNOZEM je fantasy bitva odehrávající se ve fiktivním světě, kde proti sobě stojí dvě armády největších frakcí Kontinentu. Obyvatelé a tedy i členové armádního sboru jsou zástupci klasických fantasy ras. Jsou zde elfové, trpaslíci, gnomové a pochopitelně i lidé. Jednotlivé rasy mají i své specifické vlastnosti/výhody. Každý člen armádního sboru má své povolání a je součástí hierarchie velení. Vizuální a technické zasazení odpovídá přibližně konci 19.století případně po stránce armády tak první světové válce. Do děje pak uvede krátký příběh, který popisuje zápletku celého konfliktu. Jednotlivé běhy pak doplňují kratičké povídky uvádějící do situace. Celý příběh konfliktu se pochopitelně vyvíjí a tak změny budou znát s každým dalším během.
Pro snažší představu pojetí a některých herních mechanik se můžete podívat na záběry z hraní videoher jako Company of Heroes nebo Iron Harvest.
Akce bude probíhat v rámci jednoho dne a to od rozbřesku do soumraku. Do prostoru, je ale nutné dorazit již den předem. Po akci samotné proběhne afterparty, kde má každý zajištěn klobásku s kouskem chleba a něco na dochucení. Posedět v klidu u ohně s ostatními a sdílet zážitky. V prostoru je možné přespat do dalšího rána.
Jídlo ani voda není herní a v prostoru není k dispozici a je tak nutné si zajistit a dovést vlastní zásoby. Organizátoři však jako rezervu zajistí cca 1,5 litrů pitné vody na osobu a v případě rychlých cukrů nějaké sladké pití a tatranky, také v omezeném množství.
V areálu jsou pak k dispozici dva suché komfortní suché záchody (u hlavního vchodu), dostatek kvalitního toaletního papíru a možnost umytí rukou prostřednictvím tekutého mýdla a užitkové vody, kterou zajistíme.
Hráči tak pro boj využívají pouze plynové (GAS/CO2) nebo manuální airsoftové zbraně, které splňují podmínku, nutnost před každým výstřelem zbraň natáhnout, nabít (opakovací pušky, brokovnice, revolvery). Rovněž se na ně vztahuje limit výkonu a před akci budou kontrolovány. Zbraně musí splňoval i vizuální nastavení hry (vizuálně moderní zbraně prosím nechte doma). Povoleny jsou také chladné larpové zbraně odpovídající dobovému zasazení. Je tedy možné využít polních lopatek, palcátků atp. Inspiraci lze čerpat ve vybavení vojáků první světové války. Podrobné specifikace najdeš v pravidlech hry.
Munice ve hře je omezená na základě situace v boji a je dodávána organizátory hry, není tak nutné a vlastně není ani povoleno si přinést vlastní. Munice pro hru však bude dostatek. Vlastní dýmovnice ani další jiná pyrotechnika není povolena. Námi dodaná pyrotechnika (dýmovnice) do hry bude sloužit ke specifickým herním mechanikám a k ničemu jinému.
Hierarchie velení je prostá. V samotném čele stojí generál (organizátor), ten vymýšlí strategie a rozdává rozkazy. Ve výjimečných situacích se sám může zúčastnit bojů. Strategii probírá se svými důstojníky, kapitány. Ti pak mají na starost jednotlivá družstva čítající 4 až 6 vojáků. Vojáci jednotlivých stran jsou od sebe specificky odlišení a rovněž musí splňovat jisté vizuální specifikace podle hry. Jednotlivci pak ještě mohou kostým obohatit prvky, které vycházejí ze stereotypů jednotlivých ras. Částečnou inspiraci lze získat v popisu jednotlivých ras nebo v systému tvorby postavy. Každá rasa pak má svou speciální vlastnost a lze si zvolit i povolání.
Samotná bitva je pak rozdělena do několika etap, které od sebe dělí pauzy určené na odpočinek. Ty z pravidla bude doprovázet událost se scénářem, který zpestří a rozšíří děj. To je pak vhodná chvíle pro roleplay a také pro plánování další strategie. Na samotné strategii bude tak velmi záležet, samotné bitvy může ovlivnit o vhodná volba postavy v kombinaci s povoláním a její zařazení do příhodného družstva. A pochopitelně na schopnostech velícího kapitána. Je nutné nezapomenout, že součástí světa je i magie.
Kromě litého boje zde budou i bojové úkoly, zpravodajské mise a další. Na jejich plnění závisí nejen průběh celé bitvy, ale taký herní mechanika bodového systému. Za každý úspěch v bitvě a především plnění zmíněných aktivit získává tvoje strana body, které může pak generál využít ve svůj prospěch. Nasazení vojenské techniky, ženijní podporu, vylepšení lékařského zázemí a spoustu dalších možností.
Struktura bitvy
Bitva se dělí na etapy, které jsou vždy rozděleny klidem zbraní, kde bude prostor nejen na odpočinek, ale na roleplay a plánování. Etapa bitvy má jistou strukturu toho co může nabídnout, kromě organického vývoje boje a strategického plánování ze strany velení.
- Hlavní strategický cíl bojů. Ten může být pro obě strany stejný či se proplétat. Jejich plnění většinou zabere celou jednu etapu.
- Drobné strategické úkoly a mise, vhodné pro jednotlivce nebo družstva.
- Diplomatické mise pro Černozem. Jsou často v rozporu hlavním cílem, je za ně však více bodů.