Herní mechaniky

Rozlišovací prvky

Každý hráč je povinen dodržet všechny tři rozlišovací prvky určené hrou. Prvním jsou rozlišovací prvky kostýmu specifikované zvolenou rasou. Poté je zde barevné ladění celého kostýmu podle zvolené frakce. Každá frakce má dvě specifické barvy. Jako poslední je barevný rozlišovací prvek, který je pro každou frakci jiný. Ten může být zakomponován jako součást kostýmu (čepice, nárameník, plášť..). Při registraci pak i každý hráč obdrží barevně laděný šátek, který může využít jako rozlišovací prvek viditelně umístěný na kostýmu.

Bodový systém

Stěžejní herní mechanika celé bitvy. Hráč plní úkoly, mise a rozkazy. Pokud je hráč úspěšně splní získá generál dané frakce k dispozici body, které může využít ve vlastní prospěch. Od možnosti nasazení vojenské techniky, přes urychlení návratů hráčů do hry, až po nasazení hrdinů.

O využití bodů vždy rozhoduje generál dané frakce, může se však o tom poradit s kapitány, kteří mu mohou poskytnout nejaktuálnější informace z bojiště a získat tak pro sebe a své muže patřičnou podporu či výhodu v boji.

Zranění, ošetření a smrt

Pokud je hráč zasažen, do kterékoliv části těla kromě hlavy, může být dodatečně ošetřen přímo v boji a vrátit se do bitvy. Zasažený hráč si lehne na stejném místě, kde byl postřelen a nesmí se hýbat. Může pouze volat o pomoc. Pokud k ošetření nedojde do 10 minut od zásahu nebo je hráč zasažen do hlavy, případně je zasažen znovu, je považován za mrtvého a odchází do svého tábora. A to nejlépe takovým způsobem, aby nenarušil průběh hry či boje a byl jasně rozpoznatelný. Stejně tak již ošetřený hráč, který je zasažen podruhé. Každý hráč může být v boji ošetřen pouze jednou, což symbolizuje uvázaný obvaz na ruce či noze. Výjimku tvoří pouze rasa lidí, která může být ošetřena dvakrát. Jakmile dorazí do tábora obvaz odevzdá a vyčká do možnosti oživení a opětovného nasazení do boje.

V případě chladných zbraní je princip stejný, pouze s tím rozdílem, že pro zranění musí hráč obdržet dva zásahy, sečné nebo bodné rány. Pro smrt pak tři. Tedy o jeden víc než u střelného zranění.

Výjimky pro výše zmíněné jsou pouze v případě zda-li jsou používána kouzla z řád hráčů s povoláním čaroděj.

Ošetření může provádět pouze ranhojič. Ranhojič provádí ošetření pomoci obvazů, které ve hře obdrží a je limitován jejich počtem. Přidělené obvazy nesmí nijak upravovat či je dělit, aby získal větší počet obvazů. Ranhojič je vždy specificky označen bílým nárameníkem s červeným křížem.

Střelné a chladné zbraně

Střelné zbraně (airsoft) musí splňovat určitá specifika, aby byly hráči povoleny si je vzít do hry. Prvním specifikem je vzhled odpovídající hernímu zasazení. Druhým specifikem je funkčnost. Zbraň musí splňovat podmínku, že před každým výstřelem je zapotřebí zbraň nabít/natáhnout. Není tak možné používat automatické nebo poloautomatické zbraně. Třetím specifikem je pak limit pro sílu, úsťovou rychlost zbraně, která bude měřena na místě chronometrem.

Pro chladné zbraně platí jednoduší pravidla. Musí esteticky zapadat do zasazení hry. Musí být bezpečné a řídit se několika málo specifikacemi, které jsou popsány v pravidlech a budou kontrolovány během registrace na místě.

Munice

Munice je herní a hráč si tak nesmí přinést a používat vlastní munici. Je tak herním aspektem, který ovlivňuje průběh hry. Munici si lze doplnit v základním táboře a nebo v boji. V boji je to však možné pokud gnóm dostane příležitost pro doplnění munice. Tento aspekt závisí na bodovém systému a není tak k dispozici kdykoliv. Do boje je možné si vzít pouze tolik munice kolik umožňuje kapacita zásobníku dané zbraně. Není tak možné si vzít munici tzv. „do kapes“.

Polní telefon

Jde o herní rekvizitu, kterou obdrží každý hráč k povolání spojař. Tato rekvizita symbolizuje polní telefon a je určen pro komunikaci vojáků v bojí se zázemím/velením v táboře případně mezi dalšími spojaři ve frakci. Polní telefon může nést a obsluhovat pouze hráč s povoláním spojař. Polní telefon disponuje úložným prostorem pro vysílačku, která zajišťuje funkčnost a efekt polního telefonu. Upřednostňujeme, aby si hráč donesl do hry vlastní vysílačku a byl tak sám obeznámen s jejím fungováním. V opačném případě obdrží vysílačku od organizačního týmu a bude muset projít školením a nese za ní zodpovědnost.

Kouzla

Kouzla smí provádět pouze hráč, který si vybral povolání čaroděj. Vliv kouzel je však platný na všechny. Tento hráč má k dispozici několik druhů kouzel, které během boje může využívat. Některá kouzla může využívat opakovaně, jiné jsou limitovány počtem použití a je tak nutné nad četnosti používání přemýšlet strategicky.

Ochranné kouzlo – čaroděj opakuje dokola a nahlas předem specifikované zaklínadlo. Všichni v jeho okolí / bezprostřední blízkosti, mají o jeden „život“ navíc. Takto ovlivněný hráč musí být zasažen dvakrát, aby byl zraněn. V případě chladné zbraně třikrát. Toto kouzlo se však nevztahuje na zásah do hlavy, před takovýmto zásahem neochrání. Toto ochranné kouzlo nemá žádný efekt na samotného čaroděje, který kouzlo pronáší.

Bojové kouzlo – čaroděj může svými kouzly i útočit. K této mechanice jsou využívány projektily (míčky). Každý čaroděj má u sebe omezený počet míčků, který může vrhat po nepříteli jako efekt bojového kouzla (frost, fire, arcana). Takto zasažený hráč je okamžitě mrtev a není možné jej ošetřit. Čaroděj může použitý míček opětovně zvednou a použít.

Magická mlha – čaroděj může jako součást strategie vykouzlit magickou mlhu (dýmovnice). Počet použití je pro čaroděje limitován a musí jí tak využívat uvážlivě. Magická mlha může spolubojovníkům poskytnout jedinečnou strategickou výhodu.

Čaroděj musí mít neustále v ruce svou magickou hůl (obdrží při registraci). Bez ní je bezmocný a nemůže provádět žádné ze svých kouzel.

Válečný štít

Štít je výsadou trpaslíků. Štít musí mít specifické parametry, kterou jsou definovány v pravidlech, jakou jsou rozměry či bezpečnost. Válečný štít je zcela neprůstřelný a může být silnou strategickou výhodou.

Vojenská technika a muniční bedny

Vojenskou techniku můžou ovládat a používat pouze zástupci rasy gnómů. K dispozici mají několik typu vojenské techniky, které mohou využít k boji. Například dělostřelectvo nebo gatling. Jejich dostupnost však závisí na bodovém systému. Každá technika má pak ještě své vlastní specifikace pro použít, které znají pouze gnomíci. Gnomíci mohou na bojiště také doručovat muniční bedny, z kterých mohou hráči čerpat munici. Jejich dostupnost rovněž závisí na bodovém systému.

Hrdina, šampion

V rámci bodového systému má možnost generál povolat do boje hrdinu nebo šampiona, který se může zapojit do boje. Jde o silného válečníka, který oplývá nebývalými schopnostmi a vlastnostmi. Především má mnohonásobně větší životní výdrž, která není blíže specifikovaná. Není tak snadné ho zabít.

Herní předměty a úkoly

Ve hře se již od začátku nacházejí a jsou i pak postupně doplňovány herní předměty, které souvisí se specifickými herními úkoly. S těmito předměty není dovoleno nikterak manipulovat pokud to hráči není zadáno právě jako herní úkol, rozkaz. Neoprávněná manipulace, či přemísťování takovýchto předmětů může negativně ovlivnit nejen zadaný úkol, ale i velkou část hry. Vyvarujte se tomu.

V opačném případě, kdy je úkol pro specifický předmět zadán, nakládejte s ním podle zadaných instrukcí a neochuzujte tak sebe či ostatní o herní zážitek.

Medaile a vyznamenání

Součástí hry je herní mechanika zahrnující i takové prvky jako jsou medaile a vyznamenání. Ve hře se jich nachází několik a můžou být hráči uděleny za jeho aktivitu ve hře jako forma odměny za splněný úkol či jiné aktivní nasazení, zásluhy. Ve hře jich je několik druhů a vždy je uděluje nadřízený. Jsou ve formě připínacích odznáčků a hráč si je může ponechat.

Přejít nahoru